Woensdag 13 Mei 2015
colleges MuseumJeugdUniversiteit in het Afrika Museum
Zondag 25 Januari 2015 11:00
t/m Zondag 28 Juni 2015
Tot en met juni organiseren het Afrika Museum, Museum het Valkhof en het Natuurmuseum samen iedere maand een lezing speciaal voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar. Het eerste college wordt op 25 januari om 11.00 uur gegeven in het Afrika Museum en gaat over bijzondere grafkisten uit Ghana. In Ghana worden hele speciale doodskisten gemaakt. Drs. Saskia Konniger vertelt je in dit college welke kisten er allemaal zijn, hoe het idee eigenlijk is ontstaan en hoe zo’n bijzondere begrafenis er aan toe gaat. Aanmelden voor dit losse college is niet nodig, het toegangskaartje is inbegrepen bij de museumentree.
ASC Lunch seminar: Capital, Citizens and Ruling Elites: Asia and the West in the Red Sea Littoral
Woensdag 13 Mei 2015 12:30 - 14:00
The emergence of non-Western economies such as Brazil, the United Arab Emirates, China and Malaysia has resulted in the growth of sovereign wealth funds, government-owned banks and state corporations. This has reversed the assumed path of globalization – commonly associated with market-based capitalism and the free transfer of commodities and people. This presentation investigates the implications of the re-routing of globalization specifically for the citizens of Djibouti and its strategically located Red Sea port, which currently hosts the military of some of the world’s most powerful states, such as France, the US, China and Japan. Please register
promotie: Polysemie et structuration du lexique : Le cas du wolof
Woensdag 13 Mei 2015 15:00
Olivier Bondéelle - Polysemie et structuration du lexique : Le cas du wolof. Promotor(s): Prof. Dr. Maarten Mous and Prof. Dr. Sylvain Kahane; Co-promotor(s): Dr. Felix K. Ameka. French: Ce travail porte sur le rôle de la polysémie dans la structuration du lexique. La thèse propose de faire une évaluation qualitative de la polysémie, en la comparant aux autres relations qui structurent le lexique. Cette entreprise doit permettre de vérifier que les liens de polysémie ne doivent pas être modélisés indépendamment des liens de dérivation ou de conversion. Les résultats de l‘évaluation montrent que la frontière entre polysémie et conversion est poreuse.