Agenda 03 - 09 April 2016
Zondag 03 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Maandag 04 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Dinsdag 05 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Woensdag 06 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Donderdag 07 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Vrijdag 08 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.
Zaterdag 09 April
expositie Society met werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu
Framer Framed presenteer de nieuwste expositie Society, voortgekomen uit een samenwerking met Market Photo Workshop (Zuid-Afrika). Society (2016) bestaat uit werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Akona Kenqu (geb. 1989, Kaapstad), waarin zij skatecultuur in Johannesburg onderzoekt en vastlegt. Het werk komt niet in de expositieruimte te hangen, maar verspreid in de publieke ruimte rondom Framer Framed; in de gangen en foyers van de Tolhuistuin.
tentoonstelling: Nicholas Hlobo (Zuid-Afrika) - Imilonji Yembali (Melodies of History)
Eerste solotentoonstelling in NL. De installaties van Nicholas Hlobo (Kaapstad, 1975) zijn rijk aan kleuren, stoffen en borduursels. Ze doen denken aan de kleurrijke kleding van Afrikaanse vrouwen. Maar bij nadere beschouwing ontvouwt zich de tweede laag die refereert aan het gruwelijke en gewelddadige verleden van het Zuid-Afrika van de apartheid en post-apartheid. Een verleden waar voor een zwarte homoseksuele kunstenaar niet aan te ontkomen valt. De geboortegrond van Hlobo is onlosmakelijk verbonden met zijn drang om de geschiedenis en cultuur van zijn land via zijn werk wereldkundig te maken.