Muziekagenda
Agenda 04 - 10 Juni 2023
Woensdag 07 Juni
PhD defence: Disentangling the experiential learning process of Ugandan coffee farmers: The role of innovation platform governance mechanisms, farmer role identities, and farm family resources
Woensdag 07 Juni 2023 13:30 - 15:00
PhD candidate: R (Robert) Ochago. Promotor: prof.dr. JH (Jacques) Trienekens. Co-promotor: dr. M (Maral) Mahdad, External copromotor: Prof. Dr Domenico Denton. Organisation: Wageningen University, Business Management & Organisation.Robert Ochago’s Ph.D. thesis aims to 1) explain coffee farmers' experiential learning process and 2) determine the effect of innovation platform governance mechanisms, farmer role identities, and farm family resources on their experiential learning process, using Ugandan coffee innovation platforms as the empirical context. He found the following using a mixed-methods sequential-embedded approach: farmers' experiential learning follows two paths. First, when faced with a challenge/problem, farmers reflected on it in order to gain problem-solving knowledge. Farmers dealt with their problems by experimenting with the problem-solving knowledge they had gained.
Donderdag 08 Juni
De opkomst van Zuid-Afrikaanse helden
Donderdag 08 Juni 2023 17:00 - 18:00
Burgers die samenwerken om een beter land op te bouwen. Door een breuk in de gemeentelijke structuren worden een gebrek aan elektriciteit en watervoorziening, slechte wegen, slechte vuilnisdiensten en algemeen verval van dorpen en steden de dagelijkse realiteit voor Zuid-Afrikanen. Heldenburgers stonden op uit deze uitdagende omstandigheden om de handen ineen te slaan in hun gemeenschap en van dienstverlening een prioriteit te maken. Door kuilen en trottoirs te repareren, overheidsgebouwen te schilderen, afval te verwijderen en rivieren schoon te maken, bouwen ze hun steden en gemeenschappen weer op. Op 8 juni zal Deon Raath, Joernalis in die Huis, als multimedia redacteur van de Zuid-Afrikaanse krant Rapport vertellen over dit geweldige initiatief en wat we hiervan kunnen leren.