Muziekagenda
Zaterdag 25 Maart 2023
Nneka + Support: Zulu Green
Zaterdag 25 Maart 2023 20:00
De uit Nigeria afkomstige Duitse zangeres Nneka combineert soulvolle en politiek beladen songs met funky hiphop en met haar sterke sound treedt de talentvolle Nneka in de voetsporen van grootheden als Erykah Badu en Lauryn Hill. Voor 'My Fairy Tales' koos Nneka meer voor reggae- en Afro-funksound en werkte samen met producer James 'Bonzai' Caruso (o.a. Damian Marley). Ze heeft verder al samengewerkt met artiesten als Ziggy Marley en The Roots en deed supports van o.a. Femi Kuti. Een absolute souldiva die je zeker niet wil missen!
Entoto Band on tour - Hedendaagse versie van Ethiopische 60’s & 70’s funk!
Entoto Band brengt een hedendaagse interpretatie van Ethiopische funk van de ’60s. Bulderende saxofoons, soulvolle zang en groovende ritmes smelten samen in een energieke performance, terwijl het publiek zich waant op de dansvloer van swingend Addis Ababa! Entoto is: Helen Mengestu – vocals; Million Tewelde – saxophone / aerophone / vocals; Joep Pelt – guitar; Elvis Sergo – Hammond organ / synthesizers; DJ de Koning – percussion; Randell Sambo – drums
The African Mamas: ‘Graceland the Concert’
In ‘Graceland the Concert’ laten The African Mamas het publiek het fantastische concert, waar Paul Simon de aanstichter en dirigent van was, herbeleven. Met hun prachtige stemmen, diepe emoties en ontembare vitaliteit creëren The African Mamas meer dan een prachtige show. Het wordt een onvergetelijke muzikale belevenis. Het begon begin jaren 80 toen Paul Simon toevallig een cassettebandje in handen kreeg van ‘Gumboots’. De stuwende Soweto-sound van gitaren, bas, drums en accordeon herinnerde hem aan de opwindende beginjaren van de rock ’n roll. Niet lang daarna vertrekt Paul Simon naar Johannesburg om met de oorspronkelijke artiesten opnames te maken, met het fantastische album Graceland als het ultieme eindresultaat. De sensatie over de (opwindende) mix van Amerikaanse en Zuid-Afrikaanse popmuziek ging hand in hand met de nodige politieke turbulentie. De anti-apartheidsbeweging was op zijn zachtst gezegd niet blij dat Paul Simon de culturele boycot van Zuid-Afrika doorbrak. Terwijl tal van grote sterren kritiekloos in Sun City, het decadente symbool van de apartheidspolitiek, op bleven treden, werd Paul Simon het mikpunt van kritiek. Iets dat hij zelf nooit heeft begrepen. “Maar waarom waren de muzikanten dan zo blij met mijn komst? We werkten samen, zonder aanzien van ras of kleur” zei hij daar destijds zelf over.